Facts Inside

marketingtriBuneno13|15juli200817>GaAdres:http://www.marketingfacts.nlhomeoveronsbloggersnieuwsmeldenadverterenpartnersrssSchietBlykmetScherpHetBritsetelecombedrijfBlykkomtdezerdagennaarNederlandenbiedtzijnjongeklanten(16-24jaar)eenstukoftweehonderdsms'jesendriekwartiergratismobielbellenpermaandinruilvoorhaarscherpgetargettebrandmessages.InEngelandclaimtBlykbestsuccesvoltezijnmethonderdduizendgebruikersinzesmaanden,maarmobielesuccessenbehaaldinhetbuitenlandzijnnooiteengarantievoorsuccesinNederland,zoleerdeKPNalbijdesofrondi-mode.Bovendienzalhetwerkelijkesuccesnatuurlijkafhankelijkzijnvanhetenthousiasmevandeadverteerders.Allemaalnietnieuw,maarhetmoetwelgrootwordenditkeer.DeMarketingfacts-lezersmochtenschieten.Liefstuitdeheupen(LR)metmotivatie.WordthetwatmetBlykomgratismobieletelefonieaantebiedeninruilvooradvertentiesalvaneindjarennegentig.Toenginghetomeensoortradiocommercials.MaarwelkeadverteerdersgaanvooreenmogelijkheidalsdezeDa'snamelijkeenrelevantevraagvooronzelezers.Volgensmijhangthetsuccesdaarnamelijkvanaf...DaanJansoniuswoensdag2juli2008,10:30IkhebdediscussieoverBlykaleerdergevoerd,toenzelanceerdeninEngeland(www.cemp.ac.uk/communities/interactivemedia/interactivemedia/blyk).Ikziezekerpotentie.Hetbelangrijksteisdatzeervoorzorgendathetaantalminuten/sms'jesopweegttegenhetaantalreclameboodschappendatjeontvangt.Alhoewelikernietvanovertuigdbendatzehierhetjuistebusinessmodelvoordetoekomsthebben,isditweleenstapindejuisterichting.Ikdenkweldatdemobieleenpersoonlijkermediumisdaninternet,waardoorhetnogbelangrijkerisvoordemarketeeromdegebruikervanwaardetevoorzienenvanuiteenwin-winsituatietedenken,inplaatsvanalleenaanzijnwerkgever.reactieSKasperdeWijsdinsdag1juli2008,14:06Alsikindedoelgroeppaste,danzouikoverwegenmebijBlykaantemelden.WaarombetalenalshetgratiskanAlsdedekkingenservicevergelijkbaarzijnmetandereoperators,dankomthetquaaantalgebruikerswelgoed.HetcommercieelsuccesvanBlykhangtafvandeattentiewaardevandecommunicatie-uitingen.Diemoetenophetzelfdeniveaublijven.Datbepaaltmetnamehetsuccesvanpromotiecampagnesenoplangeretermijnvandeadvertentieinkomsten.Ikdenkdatadverteerderswelinteressehebben.echteralsblijktdatelkegebruikerdirectdesmsberichtenweggooitofandereuitingenvanBlyknegeert,dankanditeennegatiefeffecthebbenopdeadvertentie-inkomstenoplangeretermijn.IkbenbenieuwdhoeBlyksteedsnieuwemanierenvindtomdegebruikersdemarketingboodschappentelatenlezen/beluisteren!MoMo:http://www.mobilemonday.nl/2008/06/07/momoment-momo-6antti-ohrling-blyk/Ohja...enjahetgaatwatworden.WaaromWijhoudenvangratis!MarcoDerksendinsdag1juli2008,23:49HoeishetookalweerafgelopenmetdegratisinternetaanbiedersalsZonnetenFreelerIkvreesdatBlykdezelfdestrategievoert:eerstklantenbinnenhalenopgratis,daarnastapvoorstaptochbetaalmodelinvoeren(premium).RaimovanderKleinwoensdag2juli2008,0:46Andermedium,anderetijdenanderbusinessmodel...GijsbregtBrouwerdonderdag3juli2008,11:32KPNenHioverwegenminofmeereenzelfdestrategie.Essentiehierbijlijktmedejuistedoelgroep.Ikzounietgraageensmsversturenmeteenreclameboodschap,maarvooreenjongemobilistais15europermaandbetertebestedendanaanietswatookgratiskan.Alleenisdezejongedoelgroepmoeilijktebereiken(enraken).Dustoneofvoiceendejuisteadverteerderszijncruciaal.IndeUKzijndiegevonden.Alsdathierooklukt,danTOP!LuukRoswoensdag2juli2008,9:58@Raimo:Meeeens,vooralvanwegehettypeadvertentieszouhetlevensvatbaarkunnenzijn,aldateertheteersteideeRaimovanderKleindinsdag1juli2008,23:15HierdepresentatievanAnttiÖhrling(co-founderBlyk)opdelaatsteFactsInsidekomttotstandinsamenwerkingmetNederlandsbestbezochtemarketing-weblogMarketingfacts.Iederetweewekenwordtaanblog-bezoekersgevraagdtereagerenopeenactuelemarketingontwikkeling.Reactiesworden,eventueelingekort,afgedruktinMarketingTribune.Zieookwww.marketingfacts.nl. STER

NOC*NSF

Scoor meer met een online shop in uw club bladen. Velen gingen u voor en publiceerden edities online.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication