Learning

24MarketingLearnings|corporateidentitysterkWieInternationalbrandingagencyDesignBridgeinopdrachtvandeHumaresGroep,eenaantaldetacheringsbureausvoortechnisch,maritiemenlogistiekpersoneel.Voorderelaunch-campagneenontwikkelingvancommunicatiemiddelenissamengewerktmetPatrickDorrestein.MerkWatEriseennieuwecorporateidentityontwikkeldvoordetechnischeactiviteitenvandeHumaresGroeponderdenaamMaintec,marktleiderophetgebiedvantechnischvakpersoneel.Doordesamenvoegingvandiversedochterbedrijvenontstaateennieuwbedrijfdatmetruim1.750werknemerseenvandegrootstearbeidsbemiddelaarsindetechniekisgeworden.DesignBridgewasverantwoordelijkvoordepositioneringvanhetmerk,deuitwerkingendemerkbewaking.Hetbureauheeftondermeereennieuwlogo,dehuisstijlendethematiekontwikkeld.DeuitdagingvoorDesignBridgewasdetwaalfverschillendemerkensamentevoegen,methetbehoudvandediversetechnischespecialismen,waarbijopverschillendefunctieniveausuitzendpersoneelwordtaangetrokken.HansScheers,managermarketingencommunicatiebijHumares:`Praktischleverdeonzewerkwijzeproblemenop.Voorelklabelhaddenweapartbriefpapierenapartevisitekaartjes.Hetwaslastigomnaarbuitentoeuitteleggenhoeonzegroepinelkaarzat.'HumaresGroep-medewerkersgavenaanDesignBridgeaandatzegraagéénsterkmerkenéénidentiteithaddenomvanuittewerken.CarinCarpay,clientdirectorbijDesignBridge:`Somsmoestenerverschillendebriefjesindeprinter;deenekeerginghetomeenfunctieindebouw,danweeromautotechniek.Ditwasoperationeelnietefficiënt.Toenwemetdemedewerkersspraken,kregenwemaaréénboodschap:geefonseenduidelijkmerk.'HoeDesignBridgekreegdevraagvoorgelegd:KunnenjullievanMainteceensterkmerkmakenDeHumaresGroepheefthenzelfbenaderd,nadatdemerkstrategiewasbepaaldinhetstrategischbusinessplanvanhetbedrijf.`Doordatweeenconcreetstappenplanhaddenvooronzemerkstrategie,konDesignBridgeheelsneldedieptein',verteltScheers.DesignBridgeheeftzicheerstverdieptindeorganisatieomtebepalenwaarhetmerkvoorstaat.Daarnaastisereenconcurrentieanalysegemaakt.`Wehebbengekekennaardekernwaardenvanhetmerk:diversiteitvanwegehetbredespectrumaantechnischeexpertiseenhetinternationalekarakter,passievanwegedemotivatievandewerknemers.Eenenkel,sterkenerkendmerkalsMaintec,incombinatiemetdetaglinetoolkitfortalentonderschrijftdezewaardendiezoweldefilosofievanhetbedrijfalsdeverwachtingenvanuitdemarktreflecte-WaaromDetechnischemerkenvandeHumaresGroephebbensameninNederlandtwintigvestigingenenzesinhetbuitenland.Daarbijzijnzegespecialiseerdinhetuitzendenendetacherenvanflexibelinzetbaarpersoneelvoordetechnischesector.Hetbedrijfisindejarennegentigsterkgegroeid,metnamedooracquisities.Degeacquireerdemerkenblevenmeestalbehouden.ToteindmeivieleneronderdeHumaresGroeptwaalfverschillendemerken,allengespecialiseerdinhuneigentechnischesegmentindearbeidsmarkt.Omdepositiealsmarktleiderverderuittebouwenisdemerkstrategieaangepast. Analyse

Learning

Voor gidsen, online handleidingen en onderzoeksrapporten zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw vakbladen.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication