De afdeling M Het Nescafé-team bestaat uit vier mensen. Lennart Sipsma is verantwoordelijk voor de marketing van de machines van Nescafé Dolce Gusto. Zijn teamgenoot heeft de verantwoording over de capsules, maar ze werken logischerwijs nauw samen aan onder meer de webshop. De andere twee teamleden zijn verantwoordelijk voor de overige Nescafé-producten. Internationaal zijn er voor Dolce Gusto een aantal dingen gegeven, maar de productmanagers kunnen bijvoorbeeld wel keuzes maken in smaak en de communicatie afstemmen op de Nederlandse markt. Het Nescafé-team legt verantwoording af aan de marketingmanager drinks. Nestlé is het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld met vestigingen in 87 landen, waar meer dan 250.000 mensen werken. Het hoofdkantoor van Nestlé Nederland is gevestigd in Amsterdam; hier werken circa driehonderd mensen die zich voornamelijk bezighouden met de marketing en verkoop van Nestlé-producten op de Nederlandse markt. Pagina 31

Pagina 33

Heeft u een studiegids, modernmedia of e-studiegidsen? Gebruik Online Touch: catalogus naar een digitale publicatie converteren.

MarketingTribune 0x2 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication