Trendonderzoek

MARKETINGTRIBUNEno13|15juli2008MARKETINGTRENDONDERZOEK200811BerenschotenMarketingTribuneDenieuwemarketingtrendvan2008iscommunitymarketing,gekozendoorruim32procentvanderespondentenvanhetgroteBerenschot/MarketingTribune-marketingtrendonderzoek2008.DezetrendwerdnognieteerdergenoemdindeBerenschot-onderzoekenvanvoorgaandejaren.Deopkomstvansocialenetwerkenbiedtdemarketeermogelijkheden.CommunicerenmetclubjesEenanderebinnenkomerindetop-5,maarwelalterugtevindenopplaats7in2007is50+-marketing.Alhoewel50+weleenhelebredeennietaltehomogenecommunityis,geeftookdezetrendaandatdoelgroepdenkenopditmomentvereistis.Daarnaastvindenweindetop-5eendrietalmediumgerelateerdetrends:e-communcation,internetenwebbasedapplicationsenviral-enbuzz-marketing.Kortom,wanneerwedecommunityinhetvizierhebben,danrichtenmarketeersvooralhundigitalepijlenophen.Overigens,nietalletrendsindetop-5zijnnieuwkomers.AlswedeeerdereBerenschot-trendonderzoekeninbeschouwingnemenvallenverschillendebewegingenteontwaren.Alliantiesenpartnershipshebbendelaatstejareneenbelangrijke Trendonderzoek

j/m Voor Ouders

Interactieve digitale boek, deze artikel of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar uitgeven van digi onderwijscatalogussen.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication