MARKETINGTRIBUNEno13|15juli2008MARKETINGTRENDONDERZOEK200811BerenschotenMarketingTribuneDenieuwemarketingtrendvan2008iscommunitymarketing,gekozendoorruim32procentvanderespondentenvanhetgroteBerenschot/MarketingTribune-marketingtrendonderzoek2008.DezetrendwerdnognieteerdergenoemdindeBerenschot-onderzoekenvanvoorgaandejaren.Deopkomstvansocialenetwerkenbiedtdemarketeermogelijkheden.CommunicerenmetclubjesEenanderebinnenkomerindetop-5,maarwelalterugtevindenopplaats7in2007is50+-marketing.Alhoewel50+weleenhelebredeennietaltehomogenecommunityis,geeftookdezetrendaandatdoelgroepdenkenopditmomentvereistis.Daarnaastvindenweindetop-5eendrietalmediumgerelateerdetrends:e-communcation,internetenwebbasedapplicationsenviral-enbuzz-marketing.Kortom,wanneerwedecommunityinhetvizierhebben,danrichtenmarketeersvooralhundigitalepijlenophen.Overigens,nietalletrendsindetop-5zijnnieuwkomers.AlswedeeerdereBerenschot-trendonderzoekeninbeschouwingnemenvallenverschillendebewegingenteontwaren.Alliantiesenpartnershipshebbendelaatstejareneenbelangrijke Trendonderzoek
j/m Voor OudersInteractieve digitale boek, deze artikel of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar uitgeven van digi onderwijscatalogussen.
MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home