Replay

effie-lunchmarKetingtribuneno13|15juli2008replay35opbedvanviolenWatisermooierinhetlevenvaneenmarketeerdanhetwinnenvaneenEffieDátwasdevraagtijdensdeEffie-lunchop26juniinrestaurantDeKasinAmsterdam.Allewinnaarswarenuitgenodigd,eenflinkdeeldaarvanlietzichooklekkerfêterenenoverhetantwoordopdezevraaghoefdendemeestewinnaarstweedagennadeuitreikingnietlangnatedenken.tekstLuukRosgeven.Datisgelukt.DatermaarééngoudenEffieuitgingisnieterg.VandezestiengenomineerdenwonnenertwaalfeenEffie.Deselectiewasdusuitstekend,maargoudmoetwelechtgoudzijn.'Tweedagennadefeestelijkeuitreikingvande`prijsdercommunicatieprijzen'wasdelandingopeenbedjevaneetbarebloemetjes-eensoorthandelsmerkvanrestaurantDeKas-zacht.Opdetraditionelewinnaarslunch,aleventraditioneelaangebodendoorMarketingTribuneendeorganiserendeVEAenbondvanadverteerders(BVA),zatendewinnaarsnateglimmenindezomerzon.Endaarzaten,zoalsvakerbijEffie-winnaars,ookwatminder`alledaagse'marketeerstussen,zoalsditjaarFrankBouman,hoofdstrategischemarketingencommunicatiebijprivatebankerTheodoorGilissen.Isookgeenalledaagsmerk,metalevenmineenalledaagsedoelgroep:Topmannenm/v,executives,dga's.Lastigtebereiken,wantdievoelenzichnietsnelserieusgenomendoorhunbank.VolgensBoumanzathetsuccesvanzijncampagnedanookmetnameindetoneofvoiceenvooraldemediakeuze:`Wijrichtenonsophettopjevandeijsbergenbeslotensamenmetonsbureaudatradiohetbestemediumwasomhentebereiken.Meteenstevigepay-off:Seriousmoney.Takenseriously.Datwerkte.Denaamsbekendheidnamtoe,hetaantalleadsook.Echtgeweldig.'ErehaagOoknietalledaagswasdeEffiediewerdopgehangenaandriepartijen:DeenigegoudenEffiegingnaardecampagnevoorKlene-dropvanPerfettivanMelleontwikkelddoorhetbureauY&RNotJustFilm,maardatsuccesstraaldetotaandeburelenvanTBWA\DesignersCompany,datnadrukkelijkwerdgetoondinTuschinski.`Enterecht'vondEdwinVisser,strategydirectorbijdeontwerpers.`Wenamennietalleendepackagingvooronzerekening,maarsamenmetdefabrikanthetheleproduct.Wezijnersteedsvanafhetmomentvanproductontwikkelingbij.'Mooistaaltjecommunicatieviahetproductdus,erkenningvoordesignalskillerapp,alstondendecollega'sopdeKeesomlaannietineenerehaagklaaromdedesign-Effietebegroeten.`Hetisverschrikkelijkleuk.Hijstaatteblinkenopdebalie',lichtSandraSpaargaren,brandmanagerbijBiodermalengoedvooreenzilverenEffie,toe.Vooralover`demanierwaarop'isSpaargarentevreden:`Wewildenniettecosmetischlijken,hetbudgetwasnietzogrootalsdatvananderemerkenenwewildendichtbijBiodermalblijven.OnsbureauEtceterakwammethetideeomopzoektegaannaaréchteP-CL-E-gebruikers.Wehebbenzenognetnietletterlijkvandestraatgeplukt,maardeverhalenzijnecht.Datmaaktdecampagnebijzonder.'effies2008naarmerKEchtgoudEventerugnaarhetklatergoudinTuschinski.Weinigwinnaars,maarweleenlekkerfeestje,strakgeorganiseerdeneenentourageomvantewatertanden.Tikjeteleurstellenddantoch,vanwegeslechtsééngoudenEffie`Welnee',legtCorvanHarn,projectmanagervandeverenigingvancommunicatieadviesbureaus(VEA),uit.`WekozenvoorTuschinskiomhet25-jarigjubileumwatmeerglansteGoud:KleneZilver:Zwitsal,Biodermal,bol.comBrons:Activia,McDonald's,WakkerDier,TheodoorGilissen,Fruitshoot,Andrélon,FBTOendestadGroningen.effies2008naarbureauGoud:Y&RNotJustFilm/TBWA\DesignersCompanyvoorKleneZilver:EtceteravoorBiodermalenbol.com,OnlyvoorZwitsalBrons:Y&RNotJustFilmvoorActivia,UbachsWisbrun/JWTvoorAndrélon,DDBvoorFBTO,BSURvoorFruitshoot,ThabascovoorstadGroningen,TBWAvoorMcDonald's,XXSvoorTheodoorGilissen TBWA\ Designers Company

MarketingTribune Carrière

Heeft u een nieuwsbrief, pagedirect of digi reclamefolders? Gebruik Online Touch: boek bladerbaar maken.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication