Faits Divers

44Top3AnoekeckhArdtpublicaffairsassociatebijGoogleNederland,geefthaartop-3vanonlinezoekgewoontesvanconsumenten.`Teveelprintreclameisinwisselbaar'OverdenieuwstecreatieveontwikkelingenvanreclameinprintmediadiscussieerdenvijfreclamecoryfeeëntijdenshetCaféduPrintteCannes.PrintjurylidRaymondvanSchaik(fotorechts,bureauEtcetera),WimUbachs(UbachsWisbrunJWT),LodeSchaeffer(S-W-H),JoeriJansen(Rich)enhetBelgischeprintjurylidDirkDomen(DuvallGuillaume)warenheteensdatVW'sTerugroepactiebekroondis.Ubachs:`DezeDDBcampagneiszeerspecifiekenriskantvoordeVW-marketeersgeweestendaardooronderscheidend.Datmaakjenietvaakmeeinhetdagelijksebureauleven,ooknietinCannes.Wathierwordtingestuurdzitaltijdopdebeloftevaneencategorie,minderopdebeloftevanhetmerk.Daardoorisveelprintreclameinwisselbaar.'Sanoma-salesdirectorHenkBorstpleittedaaromvoor`klantenmetballen'.Schaefferreageerdedatjedanaltelaatbent.`Bureauenklantmoetensamenoppadgaanrichtingonderscheidendeprintreclame.Nietietsgeksbedenkenomdemarketeerteovertuigen.Zoekeerstgoedesamenwerking.'VolgensSchaefferishetknappertescorenmetwasmiddelinCannesdanmetflutcampagnesdiespeciaalvoorprijzenfestivalsgemaaktlijkenteworden.DatKPN'sGoeiemoggelnieteensdoordevoorselectiekwam,komtomdathijvolgensSchaeffer`incubatietijdontbeerde'.Terwijldezecopy-gedrevencampagnenogwelzomooivertaaldwasinGoodmoron.(PvWK)123EK's,busstaKiNGENENwElpiEsNieuwsfeitenhebbeninvloedophetzoekgedrag.VlakvoorhetEKwerdmeergezochtnaar`voetbal'.Ensindsbeginmeizijndezoekopdrachtennaar`busstaking'explosiefgestegen.Reclamecampagneszorgenookvoorverschuivingen.Zostondinjunihetwoord`welpie'hoogindewekelijkseGoogleZeitgeistlijstvanNederlandsezoekopdrachten.DooRwEERENwiNDHetaantalzoekopdrachtennaarziektekostenverzekeringenisinnovemberendecemberhoger.Enhetwoord`Crocs'isindezomermaandenpopulairderdanindewinter.Ditintegenstellingtot`uggs';hierwordtjuistindewinternaargezocht.altijD&oVERalHoewelerseizoensgebondenpatronenzijnteontdekkeninhetzoekgedragvanconsumenten,dezoekopdracht`EK'in2008veelvakerwordtingetoetstdanin2007,enweersinvloedenooknogeenrolspelen,isééndingvasttestellen:deconsumentbrengtveelvanzijntijddooropinternet.VolgenseMarketerwarenin200713,6miljoenmenseninNederlandgemiddeld10uurperweekonline.NederlandleidendincybercommunicatieEenkwartvanalleinternationalenominatiesindecategoriecybercampagnesginghetafgelopenReclamefestivalinCannesnaar...Nederland.Daarmeeisonslandindezetakvancommunicatieeninnovatievetechniekenwereldwijdleidendgeworden.DatbleektijdensheteersteCaféduCyberdatilsemedia,onderdeelvanSanoma,inCannesorganiseerde.DediscussieoverdigitalecaseswerdhiergeleiddoorAstridPrummel(Adformatie)metalspanelledencyberjurylidMartijnSengers(EuroRSCG4D),JeroendeBakker(vooraanopdefoto,vanbureau2008),DaganCohen(Lowe&Draftfcb)enMervyntenDam(Achtung!).`Nederlanddeedhetgoedmetweinigbudget',concludeertSengers.DeindezaalaanwezigeSpin-goeroeStephannaarCannesgevondenhadden.DeBakkergafdeBNNDonorshowalsvoorbeeldvaneennietingezondencampagne,waarmeeongetwijfeldeenLeeuwzouzijngewonnen.DesondanksvielenergenoegcyberprijzenvoorNederland:deinstortendeHema-website(bureauCCCP),adidas(180amsterdam),PisangAmbon(BrandBase),NikeenFifa(beideW+K),VW(Achung!),OnitsukaTigers(Woedend!)enVolvoXC90(EuroRSCG4D).LaterindeweekwoncyberGrandPrix-winnaarbureauProjectorTokyoooknogeensdeTitaniumGrandPrixvoorgeïntegreerdecampagnes,metuniqlockvoorklantUniqlo:eentijdsmeldingvooropjepcinvormvaneenmodeshow,diezichquakledingaanpastop(PvWK)hetmomentvandedag.FellingerwenstedeNederlandsecyberindustrie`veelexportkansen'toe.Welvondhijhetjammerdatnogmaarweinigkleinerebureausdeweg Cannes

Faits Divers

Voor relatiemagazines, online lesmateriaal en weekbladen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw catalogi.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication