Faits Divers

44Top3AnoekeckhArdtpublicaffairsassociatebijGoogleNederland,geefthaartop-3vanonlinezoekgewoontesvanconsumenten.`Teveelprintreclameisinwisselbaar'OverdenieuwstecreatieveontwikkelingenvanreclameinprintmediadiscussieerdenvijfreclamecoryfeeëntijdenshetCaféduPrintteCannes.PrintjurylidRaymondvanSchaik(fotorechts,bureauEtcetera),WimUbachs(UbachsWisbrunJWT),LodeSchaeffer(S-W-H),JoeriJansen(Rich)enhetBelgischeprintjurylidDirkDomen(DuvallGuillaume)warenheteensdatVW'sTerugroepactiebekroondis.Ubachs:`DezeDDBcampagneiszeerspecifiekenriskantvoordeVW-marketeersgeweestendaardooronderscheidend.Datmaakjenietvaakmeeinhetdagelijksebureauleven,ooknietinCannes.Wathierwordtingestuurdzitaltijdopdebeloftevaneencategorie,minderopdebeloftevanhetmerk.Daardoorisveelprintreclameinwisselbaar.'Sanoma-salesdirectorHenkBorstpleittedaaromvoor`klantenmetballen'.Schaefferreageerdedatjedanaltelaatbent.`Bureauenklantmoetensamenoppadgaanrichtingonderscheidendeprintreclame.Nietietsgeksbedenkenomdemarketeerteovertuigen.Zoekeerstgoedesamenwerking.'VolgensSchaefferishetknappertescorenmetwasmiddelinCannesdanmetflutcampagnesdiespeciaalvoorprijzenfestivalsgemaaktlijkenteworden.DatKPN'sGoeiemoggelnieteensdoordevoorselectiekwam,komtomdathijvolgensSchaeffer`incubatietijdontbeerde'.Terwijldezecopy-gedrevencampagnenogwelzomooivertaaldwasinGoodmoron.(PvWK)123EK's,busstaKiNGENENwElpiEsNieuwsfeitenhebbeninvloedophetzoekgedrag.VlakvoorhetEKwerdmeergezochtnaar`voetbal'.Ensindsbeginmeizijndezoekopdrachtennaar`busstaking'explosiefgestegen.Reclamecampagneszorgenookvoorverschuivingen.Zostondinjunihetwoord`welpie'hoogindewekelijkseGoogleZeitgeistlijstvanNederlandsezoekopdrachten.DooRwEERENwiNDHetaantalzoekopdrachtennaarziektekostenverzekeringenisinnovemberendecemberhoger.Enhetwoord`Crocs'isindezomermaandenpopulairderdanindewinter.Ditintegenstellingtot`uggs';hierwordtjuistindewinternaargezocht.altijD&oVERalHoewelerseizoensgebondenpatronenzijnteontdekkeninhetzoekgedragvanconsumenten,dezoekopdracht`EK'in2008veelvakerwordtingetoetstdanin2007,enweersinvloedenooknogeenrolspelen,isééndingvasttestellen:deconsumentbrengtveelvanzijntijddooropinternet.VolgenseMarketerwarenin200713,6miljoenmenseninNederlandgemiddeld10uurperweekonline.NederlandleidendincybercommunicatieEenkwartvanalleinternationalenominatiesindecategoriecybercampagnesginghetafgelopenReclamefestivalinCannesnaar...Nederland.Daarmeeisonslandindezetakvancommunicatieeninnovatievetechniekenwereldwijdleidendgeworden.DatbleektijdensheteersteCaféduCyberdatilsemedia,onderdeelvanSanoma,inCannesorganiseerde.DediscussieoverdigitalecaseswerdhiergeleiddoorAstridPrummel(Adformatie)metalspanelledencyberjurylidMartijnSengers(EuroRSCG4D),JeroendeBakker(vooraanopdefoto,vanbureau2008),DaganCohen(Lowe&Draftfcb)enMervyntenDam(Achtung!).`Nederlanddeedhetgoedmetweinigbudget',concludeertSengers.DeindezaalaanwezigeSpin-goeroeStephannaarCannesgevondenhadden.DeBakkergafdeBNNDonorshowalsvoorbeeldvaneennietingezondencampagne,waarmeeongetwijfeldeenLeeuwzouzijngewonnen.DesondanksvielenergenoegcyberprijzenvoorNederland:deinstortendeHema-website(bureauCCCP),adidas(180amsterdam),PisangAmbon(BrandBase),NikeenFifa(beideW+K),VW(Achung!),OnitsukaTigers(Woedend!)enVolvoXC90(EuroRSCG4D).LaterindeweekwoncyberGrandPrix-winnaarbureauProjectorTokyoooknogeensdeTitaniumGrandPrixvoorgeïntegreerdecampagnes,metuniqlockvoorklantUniqlo:eentijdsmeldingvooropjepcinvormvaneenmodeshow,diezichquakledingaanpastop(PvWK)hetmomentvandedag.FellingerwenstedeNederlandsecyberindustrie`veelexportkansen'toe.Welvondhijhetjammerdatnogmaarweinigkleinerebureausdeweg Cannes

Faits Divers

Voor catalogussen, online uitgaven en club bladen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw archief.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication