marketingtribuneno13|15juli200825ren',verteltCarpay.Decomplexiteitvanverschillendevakgebiedenenverschillendetakkenenlagenisindeidentiteitvastgelegddoordetaglinetoolkitfortalent.Carpay:`Detaglineisechteenaanvullingopdemerkstrategie;eeninstrumentomdebundelingvandiversi-teitaantalentenwerkenmetpassieweertegeven.'Erisgekozenvooreensterketypografie.BovenhetwoordstaatinhetkleinMT.`DatstaatvoordeinitialenvanMaintec,maarhetisuiteraardeenknipoognaarTM(trademark)',besluitCarpay.WanneerDesignBridgeheefteindoktober2007deopdrachtgekregenomdecorporateidentityteontwikkelen.Halfmeizijndevestigingsmedewerkersgebrieftoverdenieuweidentiteit.Eindmeizijnallevestigingentweewekenlangafgeplaktmeteenbordunderconstruction.Beginjunizijnalleuitzendkrachtenuitgenodigdvooreenborrel,waarbijdenieuweidentiteitvoorheteerstnaarbuitentoeisonthuld.DesignBridgeblijftnogbetrokkenbijdemerkbewaking.DebestespecialistenDeHumaresGroepheeftvooralleprocessenvandenieuweidentiteiteenanderbureauingezet.`WewildenOpelkvakgebieddebestespecialistendiebijonspasten',verteltHansScheers,managermarketingencommunicatiebijHumares.Hetstrategischbusinessplanheefttweejaarinbeslaggenomen,waaruittienactiepuntenzijngekomen.EéndaarvanwasderebrandingtotMaintec,waarvoorstrategischbureauTheBridgebusinessinnovatorseenbriefingvoorhetcommunicatiebureauheeftgemaakt.DaarmeeheeftDesignBridgedecorporateidentityontwikkeld.Voorderelaunch-campagneismetPatrickDorresteinsamengewerkt.Daarnaisvoordetechnischerealisatievandewebsiteweereenanderbureaugekozen:Depositado.Scheers:`Wewildenoveraldevingeraandepolshoudenomdichtbijonszelfteblijvenenzodemogelijkheidtehebbensnelbijtesturen.Hetwastevoorziendatditmeercoördinatiemetzichmeezoubrengen,maardeverschillendebureaushebbenprimasamengewerkt.'WatheeftugeleerdCarpay:`Alhoewelwelieverzelfdemerkstrategiehaddenneergezet,wasditeenschoolvoorbeeldvangoedesamenwerking.Hetuitgangspuntwasduidelijk,erwasgoedoverlegmogelijk,wevondengelijkwaardigesparringpartnersenerwaseenduidelijkbeslissingstraject.'tekstNicoleBosch Learning
LearningVoor flyers, online spaarprogramma en uitgaves zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw sportbladen.
MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home