Learning

marketingtribuneno13|15juli200825ren',verteltCarpay.Decomplexiteitvanverschillendevakgebiedenenverschillendetakkenenlagenisindeidentiteitvastgelegddoordetaglinetoolkitfortalent.Carpay:`Detaglineisechteenaanvullingopdemerkstrategie;eeninstrumentomdebundelingvandiversi-teitaantalentenwerkenmetpassieweertegeven.'Erisgekozenvooreensterketypografie.BovenhetwoordstaatinhetkleinMT.`DatstaatvoordeinitialenvanMaintec,maarhetisuiteraardeenknipoognaarTM(trademark)',besluitCarpay.WanneerDesignBridgeheefteindoktober2007deopdrachtgekregenomdecorporateidentityteontwikkelen.Halfmeizijndevestigingsmedewerkersgebrieftoverdenieuweidentiteit.Eindmeizijnallevestigingentweewekenlangafgeplaktmeteenbordunderconstruction.Beginjunizijnalleuitzendkrachtenuitgenodigdvooreenborrel,waarbijdenieuweidentiteitvoorheteerstnaarbuitentoeisonthuld.DesignBridgeblijftnogbetrokkenbijdemerkbewaking.DebestespecialistenDeHumaresGroepheeftvooralleprocessenvandenieuweidentiteiteenanderbureauingezet.`WewildenOpelkvakgebieddebestespecialistendiebijonspasten',verteltHansScheers,managermarketingencommunicatiebijHumares.Hetstrategischbusinessplanheefttweejaarinbeslaggenomen,waaruittienactiepuntenzijngekomen.EéndaarvanwasderebrandingtotMaintec,waarvoorstrategischbureauTheBridgebusinessinnovatorseenbriefingvoorhetcommunicatiebureauheeftgemaakt.DaarmeeheeftDesignBridgedecorporateidentityontwikkeld.Voorderelaunch-campagneismetPatrickDorresteinsamengewerkt.Daarnaisvoordetechnischerealisatievandewebsiteweereenanderbureaugekozen:Depositado.Scheers:`Wewildenoveraldevingeraandepolshoudenomdichtbijonszelfteblijvenenzodemogelijkheidtehebbensnelbijtesturen.Hetwastevoorziendatditmeercoördinatiemetzichmeezoubrengen,maardeverschillendebureaushebbenprimasamengewerkt.'WatheeftugeleerdCarpay:`Alhoewelwelieverzelfdemerkstrategiehaddenneergezet,wasditeenschoolvoorbeeldvangoedesamenwerking.Hetuitgangspuntwasduidelijk,erwasgoedoverlegmogelijk,wevondengelijkwaardigesparringpartnersenerwaseenduidelijkbeslissingstraject.'tekstNicoleBosch Learning

Learning

Voor flyers, online spaarprogramma en uitgaves zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw sportbladen.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication