Skybox

skyboxMicrosoftbereidtsinds2julieennieuwepogingvooromdezoekmachine-activiteitenvaninternetbedrijfYahooovertenemen.HetAmerikaansesoftwareconcernheeftdaartoecontactgezochtmetanderemediabedrijvenomgezamenlijkYahooovertenemenenoptedelen,waarbijMicrosoftYahoo'szoekmachineinhandenzoukrijgen.VolgensTheWallStreetJournalheeftMicrosoftcontactgezochtmetTimeWarner,NewsCorpenanderemediabedrijven.DeDuitseverenigingvoordedetailhandelssector,deHDE,heeftderamingvoordeomzetgroeiindebranchevoor2008met0,5procentpuntverlaagd.Dedetailhandelsorganisatievoorzietnueenomzetgroeivan1,5procentinhethuidigejaar,waarheteerderuitgingvaneengroeivan2procent.buitenlandsHetprijsstuwendeeffectvannieuwsdeinflatiebuitenbeschouwinglatendzaldeomzetzelfsmet1procentdalen.Deconsumentenuitgavenzijnzwakkerdanverwacht,steltJosefSanktjohanser,voorzittervanHDE.Starbucksmeldt600winkelsindeVStegaansluiten.Daarbijzullen12.000personeelsledenanderwerkmoetenzoeken.Wereldwijdwarenereindmaart200816.226Starbucks-vestigingen,waarvanerruim9.000doorhetbedrijfzelfgerundworden.Derestzijnfranchisefilialen.DereorganisatiekomtopeenmomentdatoprichterHowardSchultzisteruggekeerd.InjanuariditjaarwerdhijweerdirecteurvanStarbucksnadatdeeerstetekenenvanterugvalduidelijkwerden.Totseptember2009gaatStarbuckswéltweehonderdvestigingenopenen.Vijftigminderdaneerdergepland.Vanwegedehogeolieprijsbezuinigenveelluchtvaartmaatschappijendoorvluchtenteschrappen.Jet2.comdaarentegenbreidtzijnvluchtenuitenwelnaarNewYork.DelagestandvandedollarisvoorhetBritsebedrijfJet2.comgenoegredenwinkelvluchtennaarNewYorkaantebieden.HetbedrijfhooptdatdeBrittenmassaalkerstinkopeninNewYorkgaandoenendannatuurlijkmetJet2vliegen.BelfastCityCouncilheeftvooreennieuwlogogekozen.Destadhadnamelijkeennieuwemerkuitstralingnodig,medeomdatditjaardeindustriëlehistorievanBelfastwordtgevierd.DecouncilhooptdathetnieuwemerkduidelijkmaaktdatBelfastvibreertendatdestadeenpositieveplekisomtewerken,tewonenentebezoeken.Maarvooralookeeninteressantestadominteinvesteren.anwbzoektonlinecontactmetseniorenCijfersvanhetSociaalCultureelPlanbureaulatenziendatin2005al77procentvande50-64jarigenovereencomputermetinternetbeschikteendaarmeeliepenzijnietmeerachteropjongereleeftijdsgroepen.ANWBmethaarredelijkgrotebasisvanoudereledenvindtinternetdanookeensteedsrelevanterkanaal,dateenspecifiekebenaderingnodigheeft.Daaromheeftdebondnaasteenbureauvoorhet`traditionele'werknueennieuwbureaugekozen,speciaalvoorhetonlinegedeelte.Datbureauisthepeople'svalley,waarmeealwerdsamengewerktophetgebiedvanjongerencampagnes.GuidoLieftink,manageronlineklantcommunicatievandeANWB:`Wedagenthepeople'svalleyuitomdelathogerteleggen.Opstrategischniveausparrenenelkaarinspireren.Opcreatief,maarookoptechnischvlaktrendssneloppikkenensomsmisschieneentrendzetten.Wehebbenthepeople'svalleygekozenomdatzijgraaghetvoortouwnemenmaarookcampagne-ideeënvancollega-bureausgoedwetentevertalen.'Lieftinknoemthetopvallenddateronderbureausgeenvisielijkttezijnophetonlinebereikenvansenioren,terwijlseniorenmarketingeenactueelissueis.(WvE)`Marokkanenvallenvoormerken'`DatMarokkaansejongerenvanblingblingenluxemerkenhouden,wetenweal.Maarwijvondenhetgoedomdateensmetcijfersteonderbouwen.Diehaddenwetotnutoenogniet.'DitzegtresearchmanagerAhmedAitMohavanMotivactioninreactieophetonderzoekonderMarokkaansejongerennaarhunmerkbewustzijn.Intotaalnamen431Marokkaansejongerenvan15tot25jaaraanhetonderzoekdeel.GeliefdemodewinkelszijnH&M(70procent),Zara(43procent)enWe(26procent).Gemiddeldgevendejongeren133europermaandaankledingenschoenenuit.11procentkiestnietvoormerkkleding.BoodschappendoendejongerenhetliefstbijAlbertHeijn(40procent),deMarokkaansekruidenier(33procent),Lidl(26procent)enAldi(21procent).EenkwartgaatnaarBasofDirk.WatbetreftAudio-envideomerkenspreektSamsung(63procent)vooralaan,gevolgddoorPhilips(57procent)enSony(53procent).EnnatuurlijkhoudenMarokkaansejongerenvanDolce&Gabbana(9procent),TommyHilfigerenGucci(beiden7procent).GaandejongeluivoorzeseurouitetendangevenzedevoorkeuraanMcDonalds(19procent),LaPlace(15procent),deTurksebakkerofhetshoarmarestaurant(beide13procent).(CL) Skybox

Trendonderzoek

Heeft u een clubblad, uniflip of e-rapporten? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus van papier naar digitaal converteren.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication