top 3 Bastian Ba as, product manager Nescafé bij Nestlé, voorstander van anticyclisch investeren tijdens een recessie, kiest zijn koffiebar top-3. Allemaal Marijke Helwegen 1 2 3 EsprEsso FabriEk (WEstErgasFabriEk, amstErdam) Een ietwat nukkige bediening, maar ach, dat kun je je veroorloven als je de beste cappuccino doppio van Nederland maakt. CoFFEE CompaNy (kiNkErstraat, amstErdam) Hele relaxte sfeer. Latte hazelnut, krantje erbij en je weekend is begonnen. daarnaast heeft de Coffee Company veel Nederlanders leren koffiedrinken. UrbaN EsprEsso bar (botErsLoot, rottErdam) Back to the roots. Hier heb ik met veel plezier mijn studententijd afgesloten. de beste koffies van rotterdam in een iets te klein barretje met een groot terras. Photoshoppen hoeft niet meer, de camera doet het werk. Olympus brengt een nieuwe serie compacte fototoestellen met een wel heel bijzondere feature. De zogenaamde beautymodus gaat aan de slag nadat een opname is gemaakt en werkt vlekjes, wallen en rimpels weg. De functie herkent automatisch gezichten en zorgt ervoor dat huidtinten fraaier, vloeiender en jeugdiger worden weergegeven. Is deze maakbaarheid, in de hoogtijdagen van authenticiteit, echtheid, puurheid en back to basic, iets waar de consument op zat te wachten? `Fotobewerkingsprogramma's kun- nen het ook, dus waarom niet de camera zelf?', reageert Martijn Peeters, marketingmanager consumer division van Olympus. Hij durft niet te claimen dat Olympus de eerste is met deze functie in een compacte camera, maar heeft het zelf nog niet gezien bij de concurrentie: `Collega's van r&d zeggen wel dat we het vaker gaan tegenkomen vanaf nu.' De line up 2009 van Olympus ligt er in elk geval voor tenminste een jaar. De markt is redelijk verzadigd en Olympus verlengt zijn product cycle van zes maanden naar minimaal een jaar. `Om meer rust te brengen op de winkelvloer', aldus de marketingmanager. (WvE) Britneys scherpe tanden Het Twitter-account van MarketingTribune ontkwam er niet aan dit weekend: we zijn gehackt. Alle volgers kregen een keurig doch ongewenst reclamebericht over dieetpillen. Ons account was niet het enige dat kon rekenen op belangstelling van onverlaten; zo werd het account van Fox News opgeluisterd met de mededeling dat de oerconservatieve presentator Bill O'Riley gay zou zijn. Het bontst maakte de hacker het op de Twitter-pagina van de uit de goot opgekrabbelde zangeres Britney Spears: ze zou beschikken over `a 4 feet wide vagina (with razor sharp teeth)'. Erg grappig natuurlijk, maar hoe heeft dit kunnen gebeuren? Twitter zegt dat het gaat om één hacker, die software-instellingen heeft gekraakt om in totaal 33 verschillende accounts op te luisteren met schunnige teksten. Overigens was MarketingTribune niet het slachtoffer van dit figuur, maar van een andere `inbraak' waarbij werd gevraagd naar de accountgegevens. Om dit tegen te gaan werkt Twitter aan een nieuw authentificatieprotocol, genaamd OAuth. Ook zijn de eigen veiligheidseisen aangescherpt (J B) Pagina 39

Pagina 41

Heeft u een verenigingsblad, invender of online whitepapers? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus online bladerbaar op uw website plaatsen.

MarketingTribune 1 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication