12 maart 2009 Pakhuis De Zwijger, Amsterdam Uniek seminar www.focusconferences.nl a brand new way of learning about brands Martin Lindström's Buyology Eind 2008 verscheen Lindström's nieuwste boek `Buyology', in het Nederlands vertaald naar `Koop mij'. Lindström, bekend van zijn in 2005 verschenen boek Brand Sense, over de invloed van de zintuigen bij het bouwen van merken, is één van 's werelds meest invloedrijke marketing- en merkenexperts. In zijn meer dan 20-jarige carrière heeft hij een unieke set principes ontwikkeld waarmee een marketingstrategie kan worden omgevormd tot positief businessresultaat. Hij verwerpt de oude regels waarin merkenbeleid als een kunstvorm wordt gezien. Zijn unieke visie is wetenschappelijk en praktisch. De consument begrijpen Wat Lindström met zijn onderzoek wil bereiken is dat organisaties het schijnbaar irrationele gedrag van consumenten beter leren te begrijpen. Op deze manier kunnen zij beter inschatten wat consumenten denken én doen als ze geconfronteerd worden met hun product, dienst of merk. Martin Lindström in Nederland Op 12 maart organiseert Focus Conferences samen met Trendbox en The Brandfuel Academy een uniek seminar in Amsterdam met Martin Lindström. Tijdens dit seminar neemt Lindström je verder mee op zijn boeiende reis door het brein van de hedendaagse consument. Nederlandse marketing- en communicatie-experts als Margot Bouwman (Ubachs Wisbrun JWT), prof. Ale Smidts (hoogleraar marktonderzoek RSM), René Repko (HEMA), Frans Cornelis (Randstad), Lot Keijzer (Kobalt) en Peter Sieben (Be-con) geven tijdens het seminar hun reactie op de bevindingen van Lindström. Interesse? Meld je aan via www.focusconferences.nl en vermeld daarbij dat je lezer bent van Marketing Tribune om in aanmerking te komen voor de korting van 10%. Lindström's nieuwste boek `Koop mij' ontvang je als deelnemer gratis. Waarheden en leugens over ons koopgedrag In zijn laatste boek gaat hij in op hoe onze hersenen ons koopgedrag sturen. Wat stuurt nu werkelijk ons koopbedrag in een wereld waarin we constant door de media worden bestookt met boodschappen? Een opvallende advertentie? Een pakkende slogan? 85% van onze aankoopbeslissingen wordt geregeld door ons onbewuste. Terwijl de meeste marketinginspanningen gericht zijn op het bewuste! Miljoenen euro's worden volgens Lindström dus verspild aan reclamecampagnes die niet werken. de hele wereld. Hij confronteerde hen met uiteenlopende advertenties, logo's, merken, commercials en producten. Door op deze manier marketing en neurowetenschap met elkaar te combineren geeft hij een dieper inzicht in de dynamische, grotendeels onbewuste krachten die ten grondslag liggen aan onze besluitvorming. Marketingregels worden gebroken! De Buyology-ontdekkingen breken alle marketingregels en markeren een totale omkering in het denken over merkenbouw. De resultaten uit het onderzoek van Lindström maken een einde aan de opvattingen die wij al heel lang hebben over het nemen van aankoopbeslissingen. Zij tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen. Hij haalt daarmee de heilige huisjes van marketing omver: seks verkoopt niet en sluikreclame en producplacement zijn niet effectief. Daarnaast wordt volgens Lindström de rol van merklogo's sterk overschat. Neuromarketingstudie De inzichten die Lindström in zijn boek beschrijft zijn gebaseerd op de ontdekkingen van zijn drie jaar durende, zeven miljoen dollar kostende, neuromarketingstudie. Gebruikmakend van de modernste fMRI hersenscantechnieken (een techniek die inmiddels door verschillende multinationals wordt ingezet bij marktonderzoek) nam hij een kijkje in de hersenen van meer dan 2.000 vrijwilligers van over Abonnees van MarketingTribune ontvangen 10% korting op de deelnameprijs. ANDERE PROGRAMMA'S DE KOMENDE MAANDEN 12 februari 2009 Succesvol innoveren met de nieuwste trends van 2009 Workshop met Hilde Roothart 3 maart t/m 21 april 2009 Productmanagement Nyenrode Business Universiteit Collegereeks: 8 interactieve colleges 8 & 9 april 2009 Customer Experience Management Pakhuis De Zwijger, Amsterdam Tweedaagse masterclass Kijk voor meer informatie & aanmelden op www.focusconferences.nl Pagina 41

Pagina 43

Heeft u een clubmagazine, ibrochure of ecatalogi? Gebruik Online Touch: studiegids online publiceren.

MarketingTribune 1 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication