40 TOP 3 STEPHAN VAN SPR ANG, chef en eigenaar van het onlangs met een eerste Michelinster bekroonde restaurant Aan de Poel te Amstelveen, kiest zijn top-5 favoriete kerstgerechten uit eigen keuken. ‘Kom maar langs om te proeven, de gerechten leggen zichzelf uit’, aldus de gelauwerde chef. Marketeer schrijft thrillers ✱ boekentip voor onder de kerstboom! En wel van een marketeer die in haar vrije tijd thrillers schrijft, ‘met daarin verweven marketingdilemma’s van deze tijd’. Haar artiestennaam is Liv, voluit Livia van Uitert. Liv staat naar eigen zeggen voor levenslust en daadkracht. Haar eerste . boek heet Wraaklust, nummer twee is net uitgekomen: , Gifgroen. Van Uitert werkte eerder bij Nike, Wrangler, Philips, Histor, Ohra en Robeco. Waarom thrillers? ‘Omdat ik er een bijna pervers genoegen aan beleef om een soort antiheldin door het leven te laten stuntelen.’ Gifgroen gaat over een vrouwelijke pr-functionaris die werkt voor een bedrijf dat babyvoeding produceert. Als er een dreigbrief wordt afgeleverd met een vergiftigd fruithapje, moet ze razendsnel crisiscommunicatie leren. ‘Hierin wordt ze bijgestaan door Donald Hylkema, razend aantrekkelijk mediatrainer. Inspiratie haal ik uit mijn freelance werkzaamheden. Wat me interesseert is de worsteling van de working girl die een relatie, gezin en werk probeert te combineren met een sociaal leven en verwachtingen voor de toekomst.’ En dat met een crimineel sausje dus. (P V WK) 1 2 3 4 5 ✱ SALADE MET KROKANT GEBAKKEN ZWEZERIK EN PATA NEGRA HALF DOZIJN PLATTE ZEEUWSE OESTERS VIJF KEER KONINGSKRAB HALVE KREEFT MET SCHARRELEI EN MAYONAISE SALADE VAN GEBAKKEN ZUURKOOL MET CULATELLO EN GANZENLEVER Creativiteit in tijden van crisis Onder deze titel hield genomineerde topcreatief Hans van Dijk van Skipintro tijdens de Reclamemanceremonie onlangs een puik referaat. Voor wie er niet bij was, hierbij zijn woorden. ‘Het is crisis. Tenminste… dat zeggen mensen. En als mensen zeggen dat het crisis is, dan is het crisis, want dat is zo ongeveer de essentie van crisis. Kun je een crisis bestrijden met creativiteit? Misschien. Creativiteit is soms ook niks anders dan: laten we eens iets gaan doen. Ik weet iets wat we kunnen doen. Dat is misschien meteen een interessant experiment. We nemen twee groepen mensen, want zo hoort dat bij experimenten. De eerste groep, noem het even de grijze groep, spreekt met elkaar af dat ze regelmatig tegen elkaar zeggen dat het crisis is. Dat het slecht gaat. Dat het misschien nog wel erger wordt voor het ooit beter gaat. Dus eigenlijk hoeven we dat niet af te spreken, want dit doen mensen uit zichzelf al. De tweede groep mensen spreekt wel iets af. Namelijk dat ze niet zullen zeggen dat het slecht gaat. Maar bijvoorbeeld: ‘Tja, het gaat misschien wel minder, maar straks gaat het vast wel weer beter.’ Een van de leukste dingen die ze tegen elkaar zouden kunnen zeggen, is: ‘Ja, hoor eens even, het is misschien wel crisis, maar het is geen oorlog.’ Ik heb ook een ideetje voor die twee groepen. Die eerste grijze groep is de rest van de wereld. Die tweede groep noemen we de rood-wit-blauwe groep, dat is dus Nederland. Na een half jaartje gaan we eens kijken waar het beter gaat. Als het niet heeft geholpen, kunnen we er altijd nog een reclamebureau bijhalen.’ (HVD) Pagina 39

Pagina 41

Heeft u een folder, digitaal bladeren of digi-relatiemagazines? Gebruik Online Touch: sportblad naar een digitale publicatie omzetten.

MarketingTribune 0x22 Lees publicatie 12Home


You need flash player to view this online publication