Learning

marketingtribuneno13|15juli200825ren',verteltCarpay.Decomplexiteitvanverschillendevakgebiedenenverschillendetakkenenlagenisindeidentiteitvastgelegddoordetaglinetoolkitfortalent.Carpay:`Detaglineisechteenaanvullingopdemerkstrategie;eeninstrumentomdebundelingvandiversi-teitaantalentenwerkenmetpassieweertegeven.'Erisgekozenvooreensterketypografie.BovenhetwoordstaatinhetkleinMT.`DatstaatvoordeinitialenvanMaintec,maarhetisuiteraardeenknipoognaarTM(trademark)',besluitCarpay.WanneerDesignBridgeheefteindoktober2007deopdrachtgekregenomdecorporateidentityteontwikkelen.Halfmeizijndevestigingsmedewerkersgebrieftoverdenieuweidentiteit.Eindmeizijnallevestigingentweewekenlangafgeplaktmeteenbordunderconstruction.Beginjunizijnalleuitzendkrachtenuitgenodigdvooreenborrel,waarbijdenieuweidentiteitvoorheteerstnaarbuitentoeisonthuld.DesignBridgeblijftnogbetrokkenbijdemerkbewaking.DebestespecialistenDeHumaresGroepheeftvooralleprocessenvandenieuweidentiteiteenanderbureauingezet.`WewildenOpelkvakgebieddebestespecialistendiebijonspasten',verteltHansScheers,managermarketingencommunicatiebijHumares.Hetstrategischbusinessplanheefttweejaarinbeslaggenomen,waaruittienactiepuntenzijngekomen.EéndaarvanwasderebrandingtotMaintec,waarvoorstrategischbureauTheBridgebusinessinnovatorseenbriefingvoorhetcommunicatiebureauheeftgemaakt.DaarmeeheeftDesignBridgedecorporateidentityontwikkeld.Voorderelaunch-campagneismetPatrickDorresteinsamengewerkt.Daarnaisvoordetechnischerealisatievandewebsiteweereenanderbureaugekozen:Depositado.Scheers:`Wewildenoveraldevingeraandepolshoudenomdichtbijonszelfteblijvenenzodemogelijkheidtehebbensnelbijtesturen.Hetwastevoorziendatditmeercoördinatiemetzichmeezoubrengen,maardeverschillendebureaushebbenprimasamengewerkt.'WatheeftugeleerdCarpay:`Alhoewelwelieverzelfdemerkstrategiehaddenneergezet,wasditeenschoolvoorbeeldvangoedesamenwerking.Hetuitgangspuntwasduidelijk,erwasgoedoverlegmogelijk,wevondengelijkwaardigesparringpartnersenerwaseenduidelijkbeslissingstraject.'tekstNicoleBosch Learning

Learning

Voor gidsen, online folders en club bladen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw sportbladen.

MarketingTribune 0x13 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication