- advertorial - Productmanagement Van 3 maart t/m 21 april a.s. vindt op Nyenrode Business Universiteit de collegereeks ‘Productmanagement’ plaats georganiseerd door Focus Conferences. De reeks, die ingaat op het effectief managen van bestaande en nieuwe producten, bestaat uit 8 interactieve en praktische colleges van vooraanstaande sprekers. Tijdens de reeks komen alle facetten van productmanagement aan bod. 3 maart t/m 21 april 2009 Nyenrode Business Universiteit, Breukelen 8 interactieve en praktische colleges www.focusconferences.nl Sprekers Tijdens de colleges komen in totaal 9 vooraanstaande sprekers op het gebied van productmanagement aan het woord. De collegereeks wordt geopend door prof. dr Henry Robben van Nyenrode en door Jos Burgers. Zij spreken respectievelijk over ‘strategisch productmanagement’ en ‘prijsbeleid’. Aandacht wordt er ook besteed aan de klant. Welke consumententrends zijn er gaande en hoe zet je deze om naar een concept (door trendwatcher Hilde Roothart) en hoe kun je klantkennis gebruiken als basis voor productverbetering (workshop door Kris Brees van ICSB). Ook innovatie komt aan de orde, o.a. in het college van Roland van Kralingen en Gijs van Wulfen (over nieuwe producten bedenken). Emiel Schiphorst, schrijver van het recent verschenen boek ‘Productmanagement: de praktijk’ gaat in de op de praktijk van productmanagement. Veel colleges hebben de vorm van een workshop. Kortere product-life-cycle en time-to-market Het concurrentiespel wordt in alle branches steeds feller: technologische ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op, de concurrentie maakt steeds sneller producten na of ontwikkelt alternatieven. De product-life-cycle en de time-to-market van producten en diensten worden daarom steeds korter. De taak is aan de product manager om hier effectief mee om te gaan. Trends Voor de continuïteit van de organisatie is het belangrijk tijdig te zorgen voor nieuwe of vernieuwde producten. Trendonderzoek is een belangrijk middel voor de product manager om kansen voor de organisatie zichtbaar te maken. Het speelt daarnaast, als input en inspiratie, ook een belangrijke rol bij het innovatieproces. Tijdens het tweede college van de collegereeks laat trendwatcher Hilde Roothart je zien wat de verschillende trends betekenen voor je organisatie, hoe je trendonderzoek structureel kunt aanpakken en hoe je deze vervolgens kunt vertalen naar bruikbare en relevante (product)concepten. Voor wie? De collegereeks is bedoeld voor iedereen die binnen een organisatie verantwoordelijkheid draagt voor een product of productgroep en/of het ontwikkelen en introduceren van nieuwe producten, zowel binnen B2C als B2B en zowel op het gebied van (industriële) producten en (financiële) diensten. Alle colleges worden praktisch ingestoken zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen in je eigen praktijk. Interesse? Meld je dan aan via www.focusconferences.nl en vermeld daarbij dat je lezer bent van Marketing Tribune om in aanmerking te komen voor de korting van 10%. Je kunt hierbij ook een bijbehorende boekenset bestellen. Productontwikkeling en innovatie De concurrentiekracht hangt steeds meer af van de snelheid waarmee een organisatie deze nieuwe producten kan ontwikkelen. Vaak stranden mooie ideeën echter op de weerbarstige realiteit. Gijs van Wulfen, schrijver van het boek ‘Nieuwe producten bedenken: een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien’, verbindt tijdens zijn college binnen de reeks de dagelijkse ‘in the box’ managementpraktijk effectief met ‘outside the box’ creativiteit. Aan de hand van zijn stappenplan doorloop je het proces van het ontwikkelen en uitwerken van aantrekkelijke productideeën en deze geaccepteerd krijgen door alle betrokkenen. ANDERE PROGRAMMA’S DE KOMENDE MAANDEN 12 februari 2009 Succesvol innoveren met de nieuwste trends van 2009 Workshop met Hilde Roothart 10 maart 2009 Online Succes Nyenrode Business Universiteit Seminar 12 maart 2009 Buyology-seminar met Martin Lindström Pakhuis De Zwijger, Amsterdam Uniek seminar Prijsbeleid: hoe zorg je dat je producten winstgevend zijn? Een ander onderdeel van productmanagement is prijsbeleid. Marketingexpert Jos Burgers is van mening dat de prijs van een product niet af zou moeten hangen van de kosten. De enige juiste prijs is de prijs die de klant bereid is te betalen. Bedrijven doen er echter te weinig aan om die te verhogen. Prijs is het meest miskende marketinginstrument en krijgt relatief weinig aandacht. Tijdens zijn college licht hij deze mening toe en gaat hij o.a. in op het belang van klantwaarde in prijsstelling. Abonnees van MarketingTribune ontvangen 10% korting op de deelnameprijs. Kijk voor meer informatie & aanmelden op www.focusconferences.nl Pagina 11

Pagina 13

Scoor meer met een webshop in uw mailings. Velen gingen u voor en publiceerden clubbladen online.

MarketingTribune 0x2 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication